Call center – jakie przynosi korzyści dla firmy

Call center – jakie przynosi korzyści dla firmy

Kontakt z klientem jest fundamentem dobrze prosperujących działalności. Odbiorcy napędzają biznes i przyczyniają się do wielu sukcesów. Ważne jest dbanie o relacje i spełnianie oczekiwań konsumentów. Dowiedz się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie call center i kiedy warto zdecydować się na tę usługę.

Call center – co to?

Call center to telefoniczne centrum obsługi klienta i często przyjmuje formę pierwszego kontaktu z potencjalnym konsumentem. Opiera się na trzech rozwiązaniach technologicznych:

  1. ACD (Automatic Call Distribution) – automatyczna dystrybucja połączeń;
  2. IVR (Interactive Voice Response) – automatyczna obsługa głosowa;
  3. CTI (Computer Telephony Integration) – integracja systemu telekomunikacyjnego i informatycznego.

Do zadań osób pracujących w tym dziale należy odbieranie telefonów, odpowiadanie na zadawane pytania, obsługa zwrotów i reklamacji, przeprowadzanie ankiet oraz utrzymywanie stałych relacji z klientami. Działania call center pozwalają na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększenie zysków. Coraz częściej w zakres ich usług wchodzi również prowadzenie chatów, wysyłanie maili oraz smsów.

Na czym polega outsourcing call center?

Coraz więcej właścicieli zarówno małych przedsiębiorstw, jak i wielkich korporacji, przykłada dużą uwagę do jakości tych usług, w celu uzyskania znacznej przewagi rynkowej. Z tego powodu outsourcing call center stał się niezwykle popularny i pożądany. Polega on na powierzaniu zadań dotyczących obsługi klienta, zewnętrznej firmie. Decydują się na niego działalności, którym zależy na poszerzaniu grona klientów i zdobywanie nowych kontaktów. Będzie to też świetne rozwiązanie dla firm, które nie mają możliwości stworzenia własnego działu call center i zatrudnienia specjalistów oraz nie dysponują odpowiednią technologią. Pracownicy takich firm są skrupulatnie wybierani i cechują się niezbędnym know-how.

Outsourcing call center – korzyści

Outsourcing call center niesie ze sobą wiele korzyści. Do głównych zalet zalicza się zmniejszenie kosztów, ponieważ nie musisz zatrudniać nowych pracowników na własną rękę, inwestować w ich przeszkolenie i tworzyć dla nich miejsca pracy. Ponadto, zyskasz szansę wsparcia ze strony profesjonalistów, którzy odznaczają się doświadczeniem i wiedzą. Dzięki temu Twoi klienci będą zadowoleni, zdobędziesz ich zaufanie. Pracownicy firmy outsourcingowej zapewnią klientom opiekę i fachową pomoc. Dzięki ich odpowiednim kwalifikacjom i umiejętnościom, możliwe będzie przeprowadzanie rozmów w obcym języku, co pozwoli Ci zaistnieć na rynku międzynarodowym. Firmy outsourcingowe gwarantują bezpieczeństwo – wszelkie dane Twojego biznesu będę strzeżone i nikt niepowołany nie dostanie do nich dostępu.

Na rynku pojawia się coraz więcej firm, oferujących usługę call center na wysokim poziomie. Kontakt z klientem, wzbudzenie zaufania i utrzymanie relacji nie należy do najłatwiejszych czynności, dlatego pomoc profesjonalistów może przynieść oczekiwane rezultaty.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

aa