Co-packing – na czym polega?

Co-packing – na czym polega?

Liczba zamówień na Twoje towary wzrasta, a Ty nie nadążasz z ich pakowaniem i co za tym idzie, z wysyłką? Co-packing może okazać się idealnym rozwiązaniem! Profesjonalnie zapakowana paczka, na pewno ucieszy kupującego i sprawi, że prawdopodobnie zrobi on zakupy w Twoim sklepie ponownie. W tym artykule dowiesz się, jak zaoszczędzić pieniądze i czas oraz kiedy powierzyć zadanie pakowania swoich towarów innej, profesjonalnej firmie.

Czym jest co-packing?

Co-packing wchodzi w ramy usług outsourcingu logistyki. Sama idea outsourcingu polega na delegowaniu zadań firmom zewnętrznym, posiadającym wiedzę i doświadczenie w danej dziedzinie. Ma to odciążyć pracodawcę oraz pracowników i pozwala skupić im się na innych, kluczowych celach firmy. W zbiór usług outsourcingu logistyki wchodzą: transport, magazynowanie, spedycja czy właśnie co-packing. Omawiany co-packing to usługa, polegająca na pakowaniu i przepakowywaniu produktów (mechanicznym, jak i ręcznym) czy przygotowywaniu towarów do wysyłki, która często składa się z wielu, czasem skomplikowanych, etapów. Co-packing obejmuje takie zadania, jak zapakowywanie produktów, pre-packaged, etykietowanie, projektowanie opakowań czy obróbka folii.

Kto decyduje się na tę usługę?

Analogicznie, na tę usługę decydują się działalności, które w swoim zakresie muszą zajmować się pakowaniem produktów. Należą do nich między innymi sklepy Internetowe, w których sprzedaż często odbywa się na masową skalę, czy sklepy odzieżowe. Ta usługa będzie również pomocna firmom spożywczym, dla których odpowiednie zapakowanie jest niezmiernie istotne i decyduje o trwałości produktu. Producenci kosmetyków i chemii gospodarczej również muszą zadbać o poprawne i szczelne zapakowanie swoich towarów. Z co-packingu korzystają również firmy farmaceutyczne oraz szybko rozwijające się biznesy, które nie nadążają z samodzielnym pakowaniem i realizowaniem zamówień.

Jakie są zalety co-packingu?

Powierzenie pakowania innej firmie, znającej się na tym, może przynieść wiele korzyści. Do głównych zalet co-packingu zalicza się:

  • oszczędność: firma zlecająca pakowanie komuś innemu, nie musi zaopatrywać się w niezbędny sprzęt, drogie maszyny, płacić za dodatkowe miejsce do magazynowania towarów ani zatrudniać do tego nowej, dodatkowej załogi;
  • profesjonalizm: dzięki co-packingowi, mamy pewność, że nasze towary zostaną zapakowany w sposób profesjonalny, porządnie i hermetycznie, co ucieszy klienta i zachęci go do kolejnych zakupów;
  • odciążenie firmy: przejęcie obowiązków, polegających na (często ręcznym) pakowaniu produktów, pozwoli na lepszą wydajność ich pracy. Skupią się oni na swoich podstawowych zadaniach, odnosząc w nich większe sukcesy;
  • specjalistyczny sprzęt, wysokie technologie: firma zewnętrzna będzie wyposażona w profesjonalny sprzęt, na którego kupienie, pracodawcę mogłoby nie stać. Dzięki temu produkty zostaną zapakowanie lepiej, niż w przypadku, gdy firma zlecająca zrobiła to samodzielnie;
  • bezpieczeństwo naszych towarów, mniej szkód: im lepiej towar będzie zapakowany, tym mniejsze ryzyko szkód i usterek podczas jego dostarczania.

Jak widzisz, decydując się na co-packing możesz zyskać dużo czasu i postawić na dynamiczny rozwój swojej działalności, jednocześnie będąc spokojnym o prawidłowe zapakowanie swoich towarów.

Jak wybrać firmę zewnętrzną?

Decydując się na zatrudnienie firmy do pakowania naszych produktów i towarów, zwróć uwagę na ich ofertę i jakie usługi ona obejmuje. Dowiedz się również, jakie mają doświadczenie w swojej branży, jakie ceny oferują i czy jakość usług jest na wysokim poziomie. Pamiętaj, że powierzasz im dobro Twojej firmy i masz prawo mieć wymagania, co do jakości i rzetelności oferowanych przez nich usług.

By polepszyć pozycję firmy na rynku i poprawić zadowolenie klientów, warto powierzyć pakowanie naszych produktów firmie, która zna się na tym. Dzięki temu zaoszczędzisz znaczną sumę pieniędzy, zyskasz na bezpieczeństwie towarów i pomnożysz zyski.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

aa