Dobre relacje z klientami to bardzo ważna część każdej działalności – pozwalają na stały rozwój firmy. Oprócz kontaktu telefonicznego czy mailowego, warto zastanowić się nad wprowadzeniem możliwości live chatu na stronie internetowej. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, na czym polega ta funkcja i jakie korzyści niesie ze sobą.
Czat online – na czym polega?
Live chat to narzędzie pozwalające na szybką obsługę klientów, odwiedzających stronę online. Opcja ta zazwyczaj pojawia się w dolnym rogu witryny i zachęca klienta do zadania pytania oraz oferuje pomoc. Okno chatu nie koliduje z pozostałymi funkcjami, dostępnymi na stronie i pozwala w każdej chwili zasięgnąć informacji o danym produkcie czy usłudze. Wpływa to na rozwój sprzedaży i jest pomocne w podejmowaniu decyzji przez konsumentów. Często stanowi też podstawową formę utrzymywania kontaktu z klientami. By live chat spełniał swoje założenia, odbiorca nie powinien długo czekać na odpowiedź. Błyskawiczna reakcja wzbudzi zaufanie klienta i spowoduje, że ten szybciej dokona wyboru.
Przykładowe live chaty
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem najlepszego live chatu na Twoją stronę, poniżej znajdziesz kilka popularnych opcji:
- LiveChat.pl – jest bardzo łatwy w obsłudze i dodatkowo zawiera przydatne funkcje;
- Czater.pl – pozwala na nagrywanie wizyt potencjalnych klientów;
- InteliWise – oprócz opcji live chat, możesz skorzystać z chatbota, który automatycznie odpowie na niektóre pytania.
Ważny jest dobór live chata według własnych preferencji, aby mieć pewność, że narzędzie spełni Twoje wszystkie oczekiwania.
Live chat na stronie internetowej – korzyści
Zdecydowanie się na live chat na stronie sklepu, może przynieść wiele korzyści. Do głównych zalet tej metody, pomagającej przyciągnąć i zatrzymać klientów, zalicza się:
- Większe zyski – dzięki live chatowi jesteś w stanie zwiększyć sprzedaż produktów w Twoim sklepie online. Ten chwyt marketingowy, pozwala klientowi mieć stały kontakt z kimś, kto doradzi mu w wyborze i rozwieje wszelkie wątpliwości. Zachęci to konsumentów do kupna danego towaru i pozwoli biznesowi rozwijać się oraz pomnażać zyski.
- Błyskawiczny kontakt z klientem – live chat stanowi świetną alternatywę dla kontaktu mailowego, którego czas jest o wiele dłuższy. Ta opcja zakłada, że wymiana wiadomości ma być szybka, prosta i efektywna. Nie trzeba wchodzić w dodatkowe karty przeglądarki i produkować długich maili – wystarczy krótkie pytanie napisane na czacie widniejącym w dolnym rogu.
- Dowód społeczny – są one bardzo istotne na stronach online, ponieważ pokazują rzetelność działań firmy. Live chat należy do tej kategorii, ponieważ utwierdza konsumentów w przekonaniu, że biznes jest godny zaufania, a osoby w nim pracujące są skore do pomocy i wsparcia. Fakt, że jest to kontakt bezpośredni, zmniejsza dystans między sklepem, a klientami.
- Lojalność konsumentów – możliwość szybkiego kontaktu i otrzymanie wsparcia, sprawi, że osoby kupujące w sklepie internetowym, będą zadowolone z transakcji i staną się lojalne. Poczucie, że mogą polegać na firmie i jej pracownikach umocni relacje i zbuduje więź.
- Dodatkowe informacje – dzięki utrzymywaniu kontaktu z klientami, możesz poznać ich preferencje, oczekiwania i skorzystać z ich opinii. Dzięki zidentyfikowaniu problemów, z jakimi najczęściej się borykają, będziesz mógł ulepszyć działania sklepu i wprowadzić innowacyjne rozwiązania oraz uzupełnić stronę o cenne informacje, których może na niej brakować.
Wprowadzenie live chatu na stronie internetowej jest świetnym rozwiązaniem. Nie jest ono kosztowne, a pozwoli na rozwój biznesu oraz wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom konsumentów.