Magazyn dla sklepu internetowego – jaki wynająć

Magazyn dla sklepu internetowego – jaki wynająć

Masz własny sklep internetowy, a Twoja firma z każdym miesiącem rozwija się coraz bardziej? To idealny czas, aby zastanowić się nad obsługą logistyczną oraz znalezieniem odpowiedniego magazynu. W końcu Twoi klienci oczekują sprawnej dostawy zamówionych przez siebie produktów. Nie ma co ukrywać, na kwestię tą w znaczny sposób wpływa odpowiedni magazyn dystrybucyjny. A co wziąć pod uwagę przy jego wyborze?

Idealny magazyn dla sklepu internetowego – czyli jaki?

Już na samym początku musisz sobie uświadomić, że nie ma idealnego magazyny e-commerce. Szukając odpowiedzi na pytanie, jaki magazyn będzie idealny dla Twojego sklepu internetowego, zastanów się w pierwszej kolejności: 

  • jakie produkty sprzedajesz, 
  • na jak dużą skalę realizujesz transakcje, 
  • czy sprzedawane produkty pochodzą od zewnętrznych dystrybutorów, czy może samodzielnie je produkujesz, 
  • jakim budżetem dysponujesz, 
  • jak bardzo chcesz być zaangażowany w logistykę.

Nie ma co ukrywać, decyzja odnośnie wyboru magazyny dla sklepu internetowego nie może być podjęta pochopnie. A na jakie jeszcze kwestie warto zwrócić uwagę?

Po pierwsze – lokalizacja

Bez dwóch zdań lokalizacja ma kluczowe znaczenie dla sprawnego przebiegu procesów logistycznych. Oznacza to, że Twój magazyn dla sklepu internetowego musi znajdować się w takim miejscu, z którego z łatwością można przeprowadzić dostawę do klienta końcowego. Jeśli działasz na skalę ogólnopolską, to najlepszym wyborem będzie miasto znajdujące się mniej więcej w centrum Polski. Dzięki temu możliwe jest dostarczenie paczki kurierskiej do każdego miejsca w kraju i to w ciągu kilku godzin! Działając na szeroką skalę, możesz również zainwestować w kilka mniejszych magazynów w dużych aglomeracjach.

Po drugie – powierzchnia

Powierzchnia magazynu powinna być idealnie dopasowane do biznesu, jaki prowadzisz. Szacuje się, że zazwyczaj magazyny dla e-commerce posiadają dużą powierzchnię użytkową. Owszem, potrzeba więcej miejsca niż, np przy tworzeniu magazynu dla sklepu stacjonarnego, jednak nie możesz przesadzać. W końcu za wszystko płacisz. Zadbaj o wystarczającą ilość miejsca na swój aktualny obrót towarów, a także uwzględnić strefę zwrotów czy przestrzeń “buforową”, w której gotowe paczki będą czekały na przekazanie firmie kurierskiej.

Po trzecie – wyposażenie

Decydując się na magazyn dla sklepu internetowego, należy zwrócić uwagę na jego wyposażenie. Obecnie wiele obiektów jest wyposażonych nowoczesne rozwiązania, które umożliwiają automatyzację kompletacji zamówień. Zwróć także uwagę na:

  • nowoczesne oprogramowania logistyczne, 
  • dostęp do antresoli, 
  • nowoczesne systemy regałowe, 
  • odpowiednie doświetleniem 
  • większa ilość bram na poziomie “0”, co jest przydatne w sytuacji, gdy współpracujesz z kilkoma firmami kurierskimi.

Magazyn dla sklepu internetowego – wynajem czy może jednak zakup? 

Wielu przedsiębiorców, w tym być może i Ty, zastanawia się, co lepsze – zakup magazynu czy jego wynajem. Jak się okazuje, druga opcja posiada wiele zalet, w tym:

  • jest to o wiele tańsze rozwiązanie niż zakup lub budowa własnego magazynu, 
  • daje elastyczność w dopasowaniu wielkości wynajmowanej powierzchni do aktualnego zapotrzebowania, 
  • o wiele łatwiej jest zrezygnować z nadmiarowej przestrzeni, co wiąże się z redukcją kosztów, 
  • masz możliwość zmiany lokalizacji lub wielkości magazynu w dowolnym momencie.

Zakup magazynu jest sporą inwestycją, która nie zawsze będzie trafiona. Na początku zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie wynajmowanie magazynu, gdyż wiąże się z tym wiele korzyści.

Z każdym rokiem rynek e-commerce w Polsce rozwija się coraz szybciej i bardziej dynamicznie. Wynika to ze wzrostu zainteresowania zakupami online. Oznacza to, że jednym z kluczowych czynników warunkujących osiągnięcie sukcesy na e-rynku jest sprawna logistyka oraz odpowiedni magazyn. Warto zatem wiedzieć, co wziąć pod uwagę przy jego wynajmowaniu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

aa