Outsourcing aplikacji internetowych – od czego zacząć?

Outsourcing aplikacji internetowych – od czego zacząć?

Jeśli zależy Ci, aby Twoje działania IT były na jak najwyższym poziomie, warto zastanowić się nad outsourcingiem aplikacji internetowych. Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, na czym to polega i jak znaleźć odpowiednią firmę.

Outsourcing IT – co to i na czym polega?

Mówiąc o outsourcingu, polegającym na pomocy technicznej, warto wspomnieć o outsourcingu IT oraz o body leasingu. Czym te dwie usługi różnią się od siebie? Pierwsza, bardzo popularna, polega na pomocy w znajdowaniu rozwiązań chmurowych, zapewnia bezpieczeństwo danych firmy, wiąże się również z usługami service desk czy tworzeniem oprogramowania. Umożliwia korzystanie z know-how, a osoby wykonujące te zlecenia IT odznaczają się doświadczeniem i odpowiednimi umiejętnościami. Natomiast body leasing, to wynajmowanie specjalistów IT, posiadających różnorakie kompetencje i zdolności, np. programistów, web developerów czy analityków. Czas takiej współpracy jest z góry określony, zazwyczaj krótkoterminowy. Usługa polega na poszukiwaniu fachowców o wąskich specjalizacjach, którzy mają zająć się określonym zadaniem. Istnieje również taka działalność, jak team leasing – wtedy zatrudnia się nie jedną osobę, a zespół. Kolejną opcją jest skorzystanie z outsourcingu aplikacji internetowych, czyli wynajęcie do tego zadania wyspecjalizowanej firmy, która stworzy aplikację. Decyzja, na którą usługę się zdecydować, zależy od celu biznesu oraz jego zasobów.

U kogo sprawdzi się outsourcing IT?

Wynajęcie firmy zewnętrznej do zadań IT, sprawdzi się w wielu przypadkach. Outsourcing IT będzie odpowiedni dla firm, które cierpią na brak fachowców w tej dziedzinie i nie mają doświadczenia, a przy tym nie chcą lub nie posiadają środków na stworzenie lub rozbudowywanie działu IT. Natomiast body leasing będzie trafionym rozwiązaniem w sytuacjach, gdy firma posiada już zespół IT, ale brakuje w niej specjalistów do wykonania konkretnego zadania i potrzebują dodatkowego eksperta na określony, krótki czas. Sprawdzi się też, jeśli biznes musi jak najszybciej zacząć pracę nad projektem i nie ma czasu na przeprowadzenie rekrutacji i szukanie nowych pracowników.

Jakie są zalety outsourcingu internetowego?

Korzyści płynące ze skorzystania z tych usług to przede wszystkim wzrost efektywności pracy zespołu i skupienie się na własnych zadaniach i głównych celach. Outsourcing gwarantuje również oszczędność – nie trzeba tworzyć dodatkowych miejsc pracy, wydawać pieniędzy na specjalistyczny sprzęt oraz zatrudniać nowej kadry. W zamian za to, daje szansę na skorzystanie z pomocy i rad fachowców w swojej dziedzinie, którzy z pewnością zapewnią nam najefektywniejsze rozwiązania i wspomogą tym funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa.

Jak znaleźć firmę outsourcingową?

Zatem, jak znaleźć odpowiednią, kompetentną firmę, której powierzymy zadania z zakresu IT? Jest kilka kwestii, na które powinniśmy zwrócić uwagę i co pomoże nam w podjęciu odpowiedniej decyzji. Na początku, warto określić cel – czyli do jakich zadań będzie nam potrzebna pomoc i jakie będą nasze oczekiwania. Kluczowym czynnikiem jest ekspertyza. Zwróć uwagę na specjalizacje wybranej firmy, jej portfolio i doświadczenie. Upewnij się, czy dysponuje nowoczesnymi technologiami oraz czy skrupulatnie dotrzymuje umówionych terminów. W skrócie – zanim powierzysz tak ważne zadanie innej firmie, zrób porządny research. Zbadaj również jej stabilność finansową, strukturę, poznaj partnerów i plany przejęcia. Zatrudniając niepewną firmę, narażasz się na dodatkowe koszty i straty, np. w sytuacji gdy ta zbankrutuje. Ważny też jest stosunek jakości do ceny. Nikt nie chce płacić wysokich sum pieniędzy, za wykonaną pracę, która nie jest ich warta.

W sytuacji kiedy tworzysz aplikację lub gdy potrzebujesz specjalistycznej pomocy IT, możesz zbudować cały zespół od podstaw lub wynająć specjalistów z doświadczeniem. Warto zastanowić się nad usługami outsourcingu IT, ponieważ daje to szerokie perspektywy firmie i może pozytywnie wpłynąć na jej rozwój.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

aa