Różnice pomiędzy agencjami reklamowymi i kreatywnymi

Różnice pomiędzy agencjami reklamowymi i kreatywnymi

Stworzenie własnego biznesu wymaga dobrego planu, zbudowania wizerunku oraz odpowiedniej reklamy. Na szczęście na rynku znaleźć można wiele firm, które specjalizują się w tym zakresie. Do nich należą między innymi agencje reklamowe oraz agencje kreatywne. Często frazy te traktowane są jako synonimy, jednak obie działalności wykazują znaczne różnice pomimo działania w jednej branży. Czym różnią się od siebie te agencje i jakie są ich cechy charakterystyczne?

W czym specjalizują się agencje reklamowe?

Agencje reklamowe zajmują się przede wszystkim tworzeniem klasycznego typu reklam, takich jak billboardy. Ich zadaniem jest pełna realizacja zlecenia od klienta, co oznacza, że zajmuje się:

  • planowaniem reklamy,
  • projektowaniem reklamy,
  • organizacją kampanii reklamowych,
  • realizacją reklamy.

Jednak głównym celem jest przede wszystkim stworzenie dobrego wizerunku marki oraz zwiększenia sieci sprzedaży. Dzieje się to za sprawą budowania świadomości nowych oraz stałych klientów. Tego typu agencje przygotowują strategie wizerunkowe lub sprzedażowe, a także zajmują się ich prawidłową realizacją. Znalezienie odpowiedniej agencji reklamowej można zacząć np. zweryfikowania kompetencji pracowników.

Czym jest agencja kreatywna?

Agencje kreatywne również mają na celu reklamowanie firmy lub produktu, ale z zastosowaniem zupełnie innej metody. Działają w sposób nadzwyczajny i unikatowy, dzięki czemu są w stanie dotrzeć oraz zainteresować szersze grono odbiorców. Jej usługi obejmują głównie strony www, sklepy internetowe czy działania związane z social mediami. Do ich zadań należy:

  • stworzenie unikalnej formy reklamy,
  • zaprojektowanie oryginalnych i funkcjonalnych projektów strony,
  • realizacja wykonania platform takich jak między innymi sklep internetowy,
  • prowadzenie fanpage’a np. na Facebooku czy Instagramie.

Działalność agencji kreatywnych odbywa się w Internecie, który w dzisiejszych czasach ma znaczący wpływ na rozwój firmy. Poprzez stosowanie innowacyjnych rozwiązań, w efekcie zwiększają ruch na naszej stronie stronie, a tym samym my zdobywamy nowych klientów.

Różnice między agencją reklamową a kreatywną

Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że agencja reklamowa i agencja kreatywna są do siebie podobne. Owszem, obie odpowiadają za marketing, jednak w odmienny sposób. Przede wszystkim agencja reklamowa zajmuje się klasyczną formą reklamy, a agencja kreatywna działa praktycznie całkowicie w Internecie. Jest to podstawowa różnica, z której wynikają inne. Jeśli preferuje się reklamę w gazetach lub innych mediach drukowanych, czy radiu bądź telewizji, to agencja reklamowa będzie najlepszym wyborem. Dotyczy to również wszelkiego rodzaju reklam zewnętrznych, czyli bilbordów, balonów reklamowych, wystaw okiennych, reklam na samochodach, a także broszur. Z drugiej strony jest agencja kreatywna, którą wyróżnia przede wszystkim unikalność i niecodzienny charakter, który przyciąga uwagę odbiorców poprzez zaprojektowane strony www, sklepów internetowych czy zarządzanie mediami społecznościowymi. Jednak to nie wszystko, ponieważ takie agencje odpowiadają również za hosting, pozycjonowanie stron czy prowadzeniem kampanii w sieci. Ich wybór powinien być przemyślany i związany z indywidualnymi potrzebami klienta.

Niezależnie od wybranego rodzaju agencji, trzeba na uwadze mieć kilka czynników, aby cały proces był jak najbardziej wydajny. Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć działania ich obu, pozwoli to osiągnąć zdecydowanie lepsze i zintensyfikowane efekty.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Efektywne delegowanie zadań

Efektywne delegowanie zadań

Kto może przeprowadzać audyt finansowy w firmie?

Kto może przeprowadzać audyt finansowy w firmie?

Jakie usługi warto zlecić firmom zewnętrznym, aby zwiększyć efektywność?

Jakie usługi warto zlecić firmom zewnętrznym, aby zwiększyć efektywność?

Jak wykorzystać content marketing do budowania marki?

Jak wykorzystać content marketing do budowania marki?

Jakie są zalety i wady zewnętrznych usług księgowych?

Jakie są zalety i wady zewnętrznych usług księgowych?

Jak tworzyć zespół zdalny, który efektywnie współpracuje?

Jak tworzyć zespół zdalny, który efektywnie współpracuje?

aa