Social Media – od czego zacząć?

Social Media – od czego zacząć?

Kiedyś serwisy społecznościowe służyły do komunikacji z bliskimi oraz znajomymi. Jednak wraz z rozwojem technologii, social media również uległy zmianie i oferują znacznie więcej możliwości. Obecnie stanowią jeden z podstawowych czynników dobrej strategii marketingowej, która pozwala na wypromowanie Twojej marki. A jak zacząć w social mediach, aby móc faktycznie coś osiągnąć? Oto podstawowe, a jednocześnie najważniejsze informacje!

Prowadzenie social mediów – co warto wiedzieć na sam początek?

Aby zaistnieć w mediach społecznościowych, musisz wiedzieć kilka podstawowych informacji. Przede wszystkim na pierwszym miejscu jest wyznaczenie sobie celu oraz odpowiedniej strategii działań. Zastanów się zatem:

  • kim jest Twoja grupa docelowa oraz jakie ma problemu,
  • czym będziesz wyróżniać się na tle konkurencji,
  • jaki będzie Twój główny przekaz.

Samo przygotowanie strategii powinien poprzedzać dobry research. Jeśli nie czujesz się dobrze w tych tematach, to warto zastanowić się nad poszerzeniem swoich kwalifikacji w marketingu społecznym poprzez kursy stacjonarne lub online. Nie zaszkodzi również obserwowanie blogerów czy agencji reklamowych, które zajmują się mediami społecznościowymi.

5 najważniejszych zasad, jak prowadzić social media

Przygotowania masz już za sobą? Jeśli chcesz efektywnie wkroczyć w świat social mediów i wykorzysta jego moc do rozwijania swojej marki, to musisz znać pięć najważniejszych zasad. To właśnie dzięki nim będziesz wiedzieć, na co stawiać przy obecnym prowadzeniu profilu w mediach społecznościowych.

Po pierwsze – postaw na dobry content

Nie bez powodu mówi się, że dobry CONTENT IS KING. W internecie nie można czegoś dotknąć, powąchać czy przymierzyć, dlatego musisz postawić na elastyczny, pomysłowy, a także przyciągający uwagę tekst, który faktycznie zaciekawi odbiorcę – czyli Twojego potencjalnego klienta. Słowa mają potężną moc, ponieważ mogą wywoływać uśmiech na twarzy, zaciekawienie czy nawet chęć wejścia głębiej w relacje z marką. Aby to zrobić, musisz zadbać opublikowane treści m.in. w postawić postów czy grafik. Muszą być one tylko unikalne, a jednocześnie merytoryczne.

Po drugie – stosuj formaty wideo

Szacuje się, że format video jest jednym z najchętniej oglądanych przez użytkowników w sieci. Dlatego oprócz treści pisanych i zdjęć nie możesz zapomnieć o tworzeniu krótkich filmików. Może to być instruktaż, video sprzedażowe czy trendujące tik toki. Ich tematyka oraz rodzaj musi być spójny z branżą, w jakiej działa Twoja firma. Oprócz tego nie zapominaj o napisach! Obecnie wiele osób ogląda filmiki w social mediach bez dźwięku, np. w komunikacji miejskiej bez słuchawek. Dzięki temu znacznie ułatwisz im obejrzenie treści, a także sprawisz, że będą one chętniej oglądane.

Po trzecie – planuj i bądź systematyczny

Działanie w mediach społecznościowych powinny być odpowiednio zaplanowane – dotyczy to zarówno publikacji postów, jak i wszystkich innych treści. Dzięki temu będziesz w stanie uniknąć przypadkowych postów, które byłyby wstawiane pod wpływem chwili. Planowanie ma wiele korzyści, bo dzięki niemu możesz spać spokojnie. Wszystko masz uszykowane i możesz zaplanować wcześniej publikacje treści, a nawet nie iść na urlop! Oprócz tego dbasz o systematyczność publikacji!

Po czwarte – myśl jak klient

Najgorszym błędem osób niedoświadczonych w działaniach związanych z social mediami jest tendencja do używania zbyt dużej ilości słów “my” lub “nasza”. Zanim coś napiszesz, to usiądź i zastanów się, jak ma zdaniem wyglądałaby idealna treść. Następnie wyjdź z roli przedsiębiorcy, a wejdź w rolę klienta. Zobacz, czy faktycznie przekonuje Cię ten opis, a także czy sens użytych słów przekonuje odbiorcę m.in. poprzez zapewnienie ułatwienia życia lub zaspokojenia jego potrzeb. Tworzą treści z myślą o kliencie i jego potrzebach, masz gwarancję lepszej komunikacji!

Po piąte – bądź kreatywny

Działając w social mediach, musisz wyróżniać się kreatywnością – bez tego nie zaczynaj. Brzmi groźnie, jednak faktycznie, obecnie na rynku jest wysyp licznych treści i na ich tle musisz się wybić. Nie ma nic lepszego, niż znalezienie własnego stylu oraz wyróżnienie się od samego początku. Pozwoli to na stworzenie charakterystycznego wizerunku, z którym będą kojarzyć Cię odbiorcy. Dodatkowo pozytywnie wpłynie to na Twoje treści, gdyż staną się one bardziej unikalne.

Social media to potężne narzędzie, które możesz wykorzystać na swoją korzyść. Musisz jednak wiedzieć, od czego zacząć oraz czym się kierować, aby móc realnie rozwinąć swój biznes i stać się rozpoznawalnym w sieci.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Budowanie marki w internecie – skuteczne strategie

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak zwiększyć efektywność działu HR?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Jak wyjazdy firmowe mogą wpłynąć na employer branding?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Dlaczego warto zlecić obsługę klienta firmie zewnętrznej?

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Outsourcing działań PR-owych – zalety

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

Marketing afiliacyjny – na czym polega?

aa